محمدرضامحمدرضا، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 16 روز سن داره
فاطمهفاطمه، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره
پیوند زندگی مشترکمونپیوند زندگی مشترکمون، تا این لحظه: 15 سال و 4 ماه و 21 روز سن داره

پرنسس وشاهزاده کوچولو مسافران پاییز وزمستان

پلو میگو مخصوص سحری

1394/4/4 17:21
نویسنده : مامان ناهید
2,170 بازدید
اشتراک گذاری

 

مواد لارم برای 3نفر

میگو تمیز شده 250 تا300 گرم( دوست داشتید می تونید بیشتر ه باشه)

سبزی خرد شده ترجیحآ گشنیز ویه کم شنبلیله 250 گرم

رب گرجه 3قاشق غذا خوری

نمک، فلفل ،زردچوبه،دارچین به میزان لازم

برنج 2/5 پیمانه

طرز تهیه

سبزیهارا خوب شسته وریز خرد کنید

پیازها را خرد کنید ودر روغن تفت بدید

وقتی سبک شد میگوهارا بهش اضافه می کنیم

پیاز نباید تا قبل از ریختن میگوها سرخ بشه تا بوی

میگو را بگیره

تو این فاصله سر ماهیتابه را می زنیم و اجازه میدیم تا کمی

با پیاز بپزه اینجا ممکنه میگوها کمی آب پس بده سر ماهیتابه

را بر می داریم شعله را یه کم بیشتر می کنیم تا آبش کم بشه

باید حواسمون باشه میگوها نسوزه و ته نگیرن بعد شعله

را کم می کنیم

تو این مرحله ادویه جات را به مواد مون اضافه می کنیم کمی

تقت میدیم سر ماهیتابه را می زنیم تا بوی ادویه هارا به خود بگیره

من اصولآ رو بوی میگو وگوشت وماهی حساسم تو این مرحله زیاد

حساسیت به خرج میدم تا بوی زمختی که دارن کاملا از بین برهآرام

بعد سبزیهارا بهش اضافه می کنیم

کمی تفت میدیم تا همه مود با هم مخلوط بشن

حالا رب اضافه می کنیم ودوباره تفت میدیم تا اندازه ای که

فقط مواد با هم مخلوط بشن

حالا دیگه تا این مرحله تمام هست شعله را خاموش می کنیم

برنج را آبکش می کنیم برنج نباید نرم بشه تا با مواد که مخلوط

میشه نرم وشفته نشه

اینجا به دوروش می تونیم مواد را به پلومون اضافه کنیم

یکی اینکه موادرا لایه به لایه وسط پلو می ذاریم

روش دیگه اینکه کمی از پلو سفید را بر می داریم برا ته قابلمه

وبقیه را با موادمخلوط می کنیم

(به این خاطر که اگه ته دیگ بخواد با مواد مخلوط بشه سبزی و

میگوها ممکنه بسوز اما اگه بخواین ته قابلمه تون نون بذارید که

دیگه لازم نیست و همه مواد وپلو را با هم مخلوط می کنیم)

من این روش را بهتر می پسندم چون همه مواد مخلوط میشن

ومواد به خورد هم میرن وطعم بهتری خواهد داشت

در قابلمه را می ذاریم یه کم شعله را بالا میبریم تا حدی

که بخار کرد شعله را خیلی کم می کنییم یه کم زمان دم

کشیدن باید بیشتراز پلوهای دیگه باشه تا میگو ها مغز پخت ،

نرم وخوشمزه بشن

 

نکته:

رب را می تونید کم یا زیاد کنید بستگی به ذائقه تون داره ببینید

تا چه حد دوست دارید رنگ پلوتون تغییر کنه من با این مقداری که  گفتم

فکر کنم حد متعادل باشه  وچون من رب خانگی  استفاده می کنم مسلمآ

رنگش از ربهای صنعتی کمتره من به جای سه قاشق رب 4 قاشق بهش

اضافه کردم

این پلو خیلی خوشمزه هست هرچقدر بمونه هم بوش عوض نمیشه

 

با سالاد شیرازی خوشمزه میشهخوشمزه

تقدیم به دوستای خوب وگلم

امیدوارم به درد بخور باشهمحبت

پسندها (4)

نظرات (7)

مامان مبینا
8 تیر 94 18:02
سلام ب ناهید کدبانو خوبی خوشی بچها خوبن؟ وای پلو میگوت با ادم حرف میزنه ناهید جون منم عاااااااااااااااشق این غذا هستم اما متاسفانه اقای همسری پیاز توی غذا رو اصلا اصلا نمیخوره حالش روبد میکنه و میگه میگو رو سوخاری کن توی خونه ما میگو فقط سوخاری میشه اینم میدونم ک با این کار تمام خاصیتوش از بین میره
مامان ناهید
پاسخ
سلام عزیزم فدات بشم شما خوبین مبینا جون خوبه عاشقتونم شما لطف دارید راستش یکی از دوستان ازم خواست طرز پختشو بهش بگم منم درست کردم با مراحل پخت براش گذاشتم گفتم تو وب هم بذارم شاید یکی دوست داشته باشه اخیییی چه بد من که عاشق پیاز داغم غذای بدون پیاز رو دوست ندارم احساس میکنم بیشترین طعم ومزه تو همین پیاز داغشه اره میگو سوخاری هم خوشمزه هست میگم شما چطور درستش میکنید شاید متفاوت باشه میشه دستورشو بدید ببینم مثل مادرست می کنید یا نه؟
مامان مبینا
8 تیر 94 18:03
ناهید جون طاعات وعبادات قبول باشه گلم زودی بیا منتظریم رو ماه بچهات رو ببوس
مامان ناهید
پاسخ
ممنون گلم از شما هم قبکل باشه انشالله
مامان کیانا و صدرا
9 تیر 94 18:41
سلام ناهیدی.بیا رمز بده آبجی من میگو دوست ندارم یعنی اصلا با خونواده ی دریایی ها مشکل دارم اساسی ولی بقیه نه!!!میخورنخوشحال شدم اومدی.گلتو عشقه
مامان ناهید
پاسخ
سلام ابجی جون خوبین شما؟ پلو را گذاشتم اشتها بیای درست کنی خووووو.....اومدی مهمتن ما شدی جز غذاهای دریایی از چیز دیگه ای خبری نیست گلم مرضیه جون عکسها تو گوشیم سیو نمیشن تو سیستم معطلم کرده پست موقت زدم نتونستم کاملش کنم مرضیه جون اون پستهارا دیدی چون یکی از دوستان بهش رمز داده بودم تیک خصوصی را نزده بودم با اینکه گفتم تایید نکنید همه را تایید کرده هرکی هم دلش خواسته اومده تو وبلاگم خدا خیرش بده یکی از دوستان هم وبلاگی بهم گفت رمزت کجا لو رفته نمی دونم یادش رفته بود چی شده بود درد اینه که خودشم اومده برام کامنت هم گذاشته وباز نمی دونم چرا متوجه نشده تایید کرده یا دقت نکرده نمی دونم خلاصه عکسهای اتلیه که خودم هم توش بودم همه لو رفتن خیلی اعصابم بهم ریخت اومدم رمزهارا عوض کردم میام به همتون میدم می بوسمت
بابا و مامان
11 تیر 94 11:48
ممنون از ابجی گل و کد بانو خودم
مامان ناهید
پاسخ
خدا نکنه عززم قابل شمارا نداشت
مامان تارا
13 تیر 94 23:46
هدیه
19 تیر 94 15:22
واییییییییییییییییییییییی دلمممممممممممممممم خواست ناهید جون مرسی که دستپختشم گذاشتی عزیزم
مامان ناهید
پاسخ
سلام هدیه جون خواهش می کنم نوش جونتون
مامانه شایلین
22 آبان 94 15:08
ای جوووونم منم میخام×!!!
مامان ناهید
پاسخ
نوش جون حتما درست کن عزیزم یا بفرمایید ادرس بدم در خدمتونم براتون درست میکنم هم فال هم تماشا